En lång vecka framför oss!

Tänk att det bara är måndag, jag som redan längtar till helgen! Det är alltid så oavsett vad det är för vecka, så är man ändå så fruktansvärt trött måndagkväll! Om man sedan räknar efter hur många timmars lektioner och plugg man har framför sig innan man får lov att sova ut igen, blir man totalt matt! Men men, bara att ta nya friska tag och försöka tänka positivt!

Det är stor skillnad mellan att plugga på våren som att plugga på hösten. På hösten så är det alldeles för mörkt och så blir man hängig för det, däremot så är det ju inget fint väder att längta till så det är ju positivt. Men det är nog även så att det inte finns så mycket lov att längta till under hösten som det finns på våren. På våren är det fint väder, solen skiner och flera underbara lov att ta det lugnt på och fördriva tiden precis som vi själva vill! Det är en härlig känsla!!

Några fler vår och sommarlängtare nu under denna mörka tiden? Fast i och för sig så är det ganska mysigt med vintern och hösten, bara man hade kunnat vara ledig, sitta i soffan med varm choklad och bara ta det lugnt! Den tiden skulle jag önska att jag hade! Men nä, bara plugg, plugg och åter plugg! Sånt är livet, bara att acceptera och försöka se den positiva framtiden allt detta plugg kommer att ge oss!

                                  
Mina underbara vänner gav mig ett djur som jag "liknade" och då valde dem uggla! Det kanske inte var så dumt trots allt, "Klok som en uggla" finns det ju ett ordspråk som heter! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-11-12 @ 23:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0