En regnig dag!

Har varit hemma hela dagen! Var på väg till skolan men när jag gick till bussen kände jag att jag inte hade någon kraft eftersom jag är väldigt förkyld! Så, det blev att jag fick ta det lugnt idag istället! Men ibland behövs det också! Det är samma höga tempo vecka ut och vecka in och till slut klarar man inte av att stå emot envisa förkylningar! För en stund sen böjde jag huvudet upponer (varför jag nu gjorde det vet jag inte) men i varje fall så spände det i bihålorna så detta innebär att jag förmodligen har fått bihålsinflamation också!!! Varför ska det alltid bli så när man vill prestera sitt bästa i skolan eller i sin idrott?

För er som också sitter med rinnande näsa och irriterande hals så kan jag rekomendera att dricka antingen varmt citronvatten eller kamomilletee med honung i. Jag tycker inte det är gott men det hjälper faktiskt en hel del! Så testa och se om ni också känner någon skillnad!:)


                 

Regn, regn och åter regn! När det väl regnar så längtar vi efter solen och den värmen den ger oss, men när det sen är 30-35 grader varmt och vindstilla, då kan det vara ganska skönt med en svalkande regnskur! Vi människor är aldrig till 120% nöjda! :) 

Ha en härlig fredagkväll! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0