En ganska trevlig dag trots allt!

Kunde denna fredag blivit bättre? Nja, allting kan ju förbättras, ingenting är perfekt, men denna dagen har varit bra trots allt. Snön har anlänt! Jag älskar snö, sålänge jag slipper vara ute i blask och snöstorm när jag inte riktigt är beredd på att ta emot snön! Är jag på skidsemester eller bara är ute och går så är det inte fel med lite snö. Det är en underbar känsla att sitta inne o bara se snöflingorna falla också. En annan härlig känsla som jag fick idag var: " Vad roligt det hade varit att åka skidor igen!" Jag har åkt skidor tidigare. Första gången var i Sälen, året efter bar det av till Österrike och året därpå till Frankrike! När jag var mindre brydde jag mig inte så mycket om vad det var för svårighetsgrad på pisten som jag åkte. Min pappa sa till mig efteråt att det var svart pist som jag åkt som är den svåraste backen som finns, men jag åkte precis som om det var grön, alltså den minst branta backen. Det är viktigt att våga satsa för att komma framåt! Hade jag tvekat när jag stod där högst uppe på toppen i franska Alperna så hade det varit lite komplicerat att ta sig ner igen. Så våga satsa och tänk positivt! Det är jätteviktigt för att kunna lyckas. Så tro på er själva!

Denna fredag har även varit lite mindre rolig. Fick ytterligare uppgifter som skall "produceras" och som har deadline kommande vecka. Detta skakade runt min planering en hel del. Men samma gäller här, tror man inte på sig själv, intalar man inte sig själv att man kan, så är det omöjligt att lyckas. Det hjälper inte bara att andra tror på en, visst är det viktigt det också, men det är bara ett viktigt stöd, och det är inte så bara det, men för att lyckas måste man tro på sig själv! Oavsett vad man än ger sig in på, antingen det är skola eller träning så måste man tro på sig själv annars står tiden stilla eller går bakåt, men alla vill vi ju komma framåt för varje dag och nå högre mål!

Eget självförtroende + Andras stöd och förtroende = En lycklig framtid!



På väg mot den ljusa och glädjerika framtid som väntar tack vare mitt goda självförtroende! Jag vet att jag kommer att lyckas med det jag vill, det handlar bara om när jag gör det, inte om jag gör det!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0