Hejsan, välkomna in i min Värld!

Jag är en 16-årig glad tjej som gillar när det händer roliga saker i mitt liv, som dem flesta andra människor på Jorden! Studerar på naturvetenskaliga programmet, så jag vet vad jag kommer hitta på under dessa tre närmaste åren. Det är sällan som jag är sysslolös. För det mesta tar skolan all min tid, men på helger försöker jag träffa mina underbara vänner! Nu låter jag som en hösäck som inte vårdar min kropp och min hälsa, men tvärtom!:) Jag älskar att träna och röra på mig!
Tyvärr så tar skolan så enormt mycket tid, så jag hinner inte träna aerobic gymnastics och utvecklas inom det! År 2007 i maj eller juni var första året då jag var med på SM, därefter bar det av till England i september. Under Englandstävlingen var jag skadad (sträckte mig 2 veckor innan) och veckan innan blev jag bottenförkyld med feber och allt! Den veckan var jag hemma från skolan, men jag ville verkligen till England så jag åkte med ändå! Under hela resan mådde jag riktigt dåligt, dessutom var resan väldigt komplicerad, för vi kom lite fel, så det tog "några" timmar längre än beräknat. På tävlingsdagen så tryckte jag i mig några alvedon, gick ut på golvet och försökte köra mitt bästa! Inte bra alls, men vill man så vill man! :) I februari i år så var vi i Tyskland, det var riktigt roligt! Jag gjorde ett av mina bästa uppträdande någonsin och det gav bra resultat! Den gången gick jag vidare till final och fick köra ytterligare en gång till lite senare på dagen. totalt blev jag 10 av 15, låter kanske inte så bra, men konkurrensen utomlands är väldigt hög och Sverige har en bit kvar för att komma till toppen! Men det var extremt roligt ändå! Skadade mig igen som medförde att jag fick ställa in kommande tävling för att va helt återställd till SM. SM resultatet var inte alls bra, men det berodde på skada, och skola, för jag hade inte hunnit träna så mycket! Jag är en person med enormt höga krav på mig själv och vill hela tiden prestera mitt bästa (som troligen väldigt många vill) men problemet med mig är att jag aldrig är nöjd om det inte går exakt som jag förväntat mig! I somras var jag på träningsläger och tävling i Italien en vecka! En väldig rolig upplevelse! Något jag aldrig kommer glömma! När jag kom hem hade jag en sån otrolig kraft att få utvecklas och bli riktigt duktig!

men.... hösten kom och skolan drog igång! Jag vill ju ha en säker framtid och detta innebär ju att plugga hårt för att lyckas och mina krav förstås, dem säger ju att jag ska lyckas med höga betyg, annars är Mathilda inte nöjd! Detta och även ändrade träningstider har gjort att jag inte hinner träna! istället går jag på lite olika andra pass med mina kompisar när jag jag har tid, som då inte varar hela kvällen utan max en och en halv timme, tillskillnad från aerobicen som varar  tre timmar per pass! Det hinnar man inte när man går natur.

Under hela mitt liv har jag varit aktiv! Höll på med konståkning från det att jag var 4 år tills att jag fyllde 14 år! Något som också har satt starka minnen på näthinnan! Bland annat blomsterflicka på EM 2003 i Malmö! VILKEN UPPLEVELSE!!!:D

Detta var en kort beskrivning av mitt liv!:) Som sagt så är jag aktiv, positiv, målmedveten och mycket, mycket mer!!!!:D:P


Ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0