Varför går dagarna långsamt, men veckorna fort?

När man sitter på lektionerna så börjar man räkna ner när det är mer än 1,5 timme kvar av den sista lektionen. Dem minuterna går såååååååååååååååå låååååååååångsamt! Imorgon börjar jag halv elva, väldigt härligt. Men å andra sidan så slutar jag inte förrän klockan fyra! Ska dessutom kanske ha ett läxförhör i samhällskunskap. Det roliga var, att när vi fick reda på läxan att vi skulle läsa två sidor i boken, så frågade jag honom efteråt om vi skulle ha förhör på det. Svaraet jag fick var: "Det kan jag inte säga för i så fall så blir det ju inte oförberett!" Fick jag svaret som jag var ute efter? Tror det va!:D Den meningen avslöjade allt!:P

Snart är vecka 48, år 2008 också avklarad! Hemskt vad tiden går fort! Det går bara fortare och fortare för varje år. Snart sitter man på ålderdomshemmet och blickar tillbaka på sitt liv! Nä, skämtar bara, men det går faktiskt läskigt fort. Det känns inte som det var så länge sedan jag satt och gjorde alla hemska nationella prov, men det var i våras ändå känns det som om att det var i förra veckan! I och för sig så är det något av det värsta jag har gjort; Skriva prov med feber och en dunderförkylning! Gör ALDRIG det! Resultatet blir skit och pannkaka! Alltså inte bra alls! Det positiva var att jag lärde mig något nytt, men det sköna var under den perioden att få stryka ytterligare en uppgift från "måste göra - listan"!


Klockan har blivit så mycket så att det har blivit tid för mig att bädda ner mig i min varma, mjuka och härliga säng! Hade velat ha all tid i världen och bara få sova och ta det lugnt! Jag har hört att det är hälsosamt med sömn, men även här finns tydligen små undantag (som i till exempel engelska - ett språk som endast är uppbyggt av undantag enligt mig. Hittar mönster i alla andra språk som jag läser/har läst, men har inte funnit mönstret i engelska efter ca 7,5 år. Men men, förhoppningsvis kommer jag att finna det någongång under min livstid, annars är det bara att acceptera det som det är och se glad ut, ämnet går ju bra ändå trots allt!)! :D Som sagt, lagom med sömn är bra, medans lite eller mycket sömn är inte bra! Som exempelvis utbud och efterfrågan; det bästa är en balans - då alla är nöjda!

Nä, nu är det verkligen dags för sängen. Känner att jag kan koppla ihop allt med skolan. Tur att det snart är lov så att jag kan få glömma den under några veckor! Behöver bli nollställd igen!:D:P hihi!:P:D

Godnatt allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0