Glad påsk till er alla!

Idag är det påskafton och det tror jag inte någon har missat!:)

Min dag har varit hur bra som helst. Sov relativt länge, åt god frukost, åkte in till stan och fick shoppat ett par ljusa jeans från Vila. När jag kom hem fikade vi hos min mormor och morfar.
Har även suttit ute i solen idag och läst en självbiografi av Daniel Tammet. En kille som kan rabbla 25 000 decimaler till PI direkt ur minnet (jag kan bara 42 decimaler):P, 10 språk flytande, lärde sig isländska på en vecka och har skapat ett eget språk mänti. Det är dock inte bara en fördel med allt detta. Han har Savantsyndrom som gör att han ser hela världen i siffror och blir lugn av dem. Han har även en form av autism som kallas Asbergerssyndrom som gör att han inte riktigt vet hur han skall föra sig socialt ute i samhället utan härmar sina syskon m.fl. Han måste ha koll på allt, till frukost äter han exakt 45 gram gröt. En annan förmåga han har det är att han ser varje ord som finns i en speciell färg. Det läskigaste med detta sista det är att jag ser det likadant. Exempel för mig är att Måndagar är mörkblå/violett, tisdagar ljusröda, onsdagar orange, torsdagar svarta/gråa, fredagar gula, lördagar klarröd, söndagar ljusblå. Varför vet jag inte, det bara är så!:)

PI med 42 decimaler: 3,141592 653589 793238 462643 383279 502884 197169. (dessa kan jag rabbla direkt ur huvudet, Såg siffrorna en gång och sedan satt dem!) Sådan är jag!:D

Ha en skön påskafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0