Lugn och skön dag!

Har varit hos frisören nu och fått ändrat lite på min lugg.
Idag blir bara att ta det lugnt. Ska gå ut med sessan snart.

På onsdag börjar skiten igen. Vi ska få nya lärare i nästan alla ämnen. Endast vår mattelärare och fransklärare får vi behålla. Vi vet inte än vem de andra blir. 
Vår svensk/engelsk lärare ska gå en utbildning så vi ska få en ny och vår kemilärare går i pension. De nya ämnena blir idrott A, mikrobiologi och genetik, spanska steg 2. Ska börja med Kemi B, engelska B, fortsätta med svenska A, Matte C ska dra igång och franska steg 4.

Detta blir sista steg i franska som jag läser nu under gymnasietiden, lite sorgligt faktiskt. Men jag kan ju alltid läsa de andra stegen efter gymnasiet. Matte har vi också för sista året, likaså engelska. Lite konstig känsla faktiskt. Matte C och D får vi avklarat det kommade året, därefter väntar bara fysik B för mig i trean. Men det är lite annorlunda tycker jag för då får vi ju använda all den matte som vi har lärt oss. Alltså, tänk alla år vi gått i skolan och så många matteuppgifter vi har gjort, nu är det sista året med att vända sidor i en trasig och tråkig gammal mattebok...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0