Mycket har hänt:)

I onsdags drog terminen igång och den nya energin skall komma till användning. Schemat är väldigt tufft för min del. Går mellan 8:00-16:00 nästan varje dag, endast på tisdagar slutar jag 13:10 och varannan fredag 14:15. Inte många håltimmar har jag heller, bara på måndagar och varannan fredag. Många i min klass slutar vid tio-tiden någon dag och vid tolv en annan. Anledningen till denna skillnad beror på vilka kurser vi valt. Jag har ett intensivt schema nu men i trean har jag inte så många kurser så då får jag det "slappa" schemat, men däremot får de andra det tufft då. Jag ser hellre framemot ett lungt schema än ett sådant schema som väntar de andra. I trean är det ju så mycket kul som händer inför studenten och så vidare så då vill man ju ha så lite som möjligt med skolan att göra:) Bättre att ta skiten nu och bara ta det lugnt nästa år:)

Nästa termin blir jättekul:P (ironi), vi kommer nämligen ha historia tre lektioner i veckan och varje lektion är på 1,5 till 2,5 timmar:) Men det är då det. Historia har aldrig varit ett av mina favoritämnen och de kommer förmodligen förbli så. För mig sammanfattas historia med tre ord; årtal, kungar och baroner. Helt enkelt kan man även säga; "ingenting för Mathilda". :D Som tur är så är det bara en termin eftersom vi koncentrationsläser kurserna, dessutom är det ju vår då vilket innebär att vi går mot ljusare tider och tätt med looov!:D

I fredags, alltså igår, var jag i stan efter skolan och fikade med några vänner. Vi checkade även in butikerna om det kommit in något kul nu för hösten, men inget fynd blev det.

Idag har jag jobbat för att fixa inför Palmfestivalen nästa helg. Det största evenemang som arrangeras i Trelleborg varje år, sista helgen i augusti. Alla trelleborgare och flera därtill går på festivalen. Fick idag en klänning som de ville bli av med. Härligt med ett sådant jobb:) Såg även en skitsnygg kappa i affären, den var svart och går ner till knäna tror jag. Så himla snygg. Men den var väääldigt dyr och då menar jag dyr. 3 400 kronor är ganska mycket för mig som pluggar och bara jobbar lite när de behöver hjälp. Får jobba MYCKET för att ha råd med den. Jag kan inte kräva av mamma att hon skall köpa en sådan dyr kappa till mig, får redan så otroligt mycket av henne så att det går inte att beskriva.:)

Ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0