Det var väldigt nära...

Har precis kommit hem. Dagen bärjade bra med en mysig avslutning i kyrkan och därefter en rolig julklappslek!:) Vid elva-tiden fikade jag med Eléna och Hanna på Espresso House och därefter blev det lite julklappsshopping. Martina och Lisa kom lite senare och då bar det av till Palmblads. Jag fikade inte, både för att jag reda hade fikat och dessutom mådde jag inte så bra. Vid tre-tiden var vi inne i godisbutiken, när vi kom ut därifrån gick vi lugnt mot Valen och mitt utanför ingången till Dressman hör vi buller och Hanna skriker AKTA!!!! Ingen av oss fattade men av ren reflex böjde vi huvudena framåt och sprang åt sidan; och då kom det!!!! Ett stort ras av snö som legat uppe på taket slog i marken. Det lät som en rejäl jordbävning (det var ju 6 meter högt hus). Vi blev så fruktansvärt rädda, hjärtat dunkade i 190 och vi bara skrattade. Det var förmodligen chocken. Ryggen har förvärrats, förmodligen på grund av den här händelsen för nu värker det tvärs över korsryggen som ett band.

Ikväll blir det att slå in julklappar och ta det lugnt! 

UPPMANING till er alla!!!! Var försiktiga. Snön är väldigt tung och stora istappar sitter på husen. En del börjar töa vilket leder till det inträffade. Vi klarade oss lyckligt denna gång, men var väldigt försiktiga och uppmärksamma!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0