Språkkunnig värld!

Ja, då har man varit i skolan 2 dagar! Det räcker länge och väl, hade varit ganska skönt om man bara hade gått 2 dagar varje vecka. Men men, nu är det som det är, och det är bara att göra det bästa av situationen. Fredagarna har blivit språkdagar, engelska, franska och svenska. En ganska lugn dag måste jag säga. Nästa läsår blir det ytterligare ett språk för min del, ska nämligen läsa spanska steg 2. Det är ett mycket roligt och enkelt språk. Alla ord uttalas som dem skrivs och skrivs som dem uttalas! Väldigt praktiskt. Orden är dessutom likt både svenska, engelska, franska och även tyska har jag hört. Som ni läser så är jag en språkmänniska och går naturvetenskapligt program. Alla mina poäng till individuella val och hundra poäng av mina valbara kurser ska jag använda till språk. Jag ska fortsätta att läsa steg 4 i franska (läser för tillfället steg 3), spanska steg 2 och kanske steg 3 om jag kan välja det som I-val, likaså danska steg 1 om det går att välja till årskurs 3. Jag älskar språk och tycker att det är väldigt bra att kunna! Det underlättar så otroligt mycket när det gäller att kommunicera med andra nationaliteter!


Satsa på språk - det kanske kan minska alla konflikter i världen, vem vet...??
Hade alla intresserat sig mer för språk så hade vi förhoppningsvis fått svar på denna frågan!:)
Så våga satsa! Bättre sent än aldrig!:D




Au revoir!
Adios!
See you later!
Ses sen!


Kommentarer
Postat av: mimmismriko.blogg.se

det är jätte bra att du är duktig i språk, det blir en massa härliga meritpoäng till när du ska söka till högskola! :)

2009-01-10 @ 00:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0