MÅL - det viktigaste som finns!

Att ha mål är något av det viktigaste som finns! Utan mål kan det bli svårt att ta sig fram och överhuvudtaget lyckas med sina delmål. Igår fick vi höra om att treorna jobbade med sina projektarbeten så vår lärare berättade lite om vad det innebär. Då började min hjärna arbeta direkt så nu har jag och Hanna en väldigt bra idé om hur vi vill att vårt projektarbete ska vara och framförallt redovisas. När jag började på högstadiet, redan i sjuan, så kollade jag upp olika gymnasielinjer och skolor. Nu, så har jag börjat och kolla på olika yrken, högskolor och universitet. hela tiden har jag någonting att se framemot och plugga till. För tillfället vill jag läsa till forskare inom läkemedelsbranschen detta gör så att jag orkar plugga och kan se det positiva som alla ämnen kan ge mig inom min fortsatta framtid som exempelvis forskare. Engelska är inte mitt favoritämne längre, tidigare var det det, men inte nu längre. Det finns olika anledningar till att jag har tappat intresset för just engelska, och detta har påverkat mig så att resultaten inte blir så bra eftersom mitt självförtroende har minskat enormt just i det språket. Men nu när jag vill läsa till forskare så är det ju viktigt med engelska och detta har då gjort att jag försöker att se det positiva i språket, så då kan jag ju hoppas på att resultaten på proven också kommer att bli bra i förtsättningen!:)  

Tänk på att ha mål - en framtid!
Detta underlättar enormt! JAG LOVAR!:D


Kommentarer
Postat av: mimmi

jag lever på mål och planering haha :D

2009-01-21 @ 18:56:26
URL: http://mimmismriko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0