En "explosion" bröt ut - allergisk reaktion!

Det var i fredagskväll jag kände av detta. Jag var röd och vit flammig på armarna och det kliade. Under förra året fick jag väldigt många allergiska reaktioner men läkarna kunde inte konstatera vad det var. Då kliade runt munnen, ögonen och bakom öronen. En gång svullande mina ögon något enormt. Förra sommaren (ungeför vid samma tid som nu) så åt jag en glass med madel och choklad och några timmar senare började det klia. De andra tillfällena hade jag nog inte ätit denna kambination, men det kan ju bero på stress också. I fredags åt vi en kolatårta där det var 20 % mandel i botten och kakaopulver. Jag tog receptfria allergitabletter direkt. Igår var vi på eftermiddagsfika här på Läget då vi satt ute. Jag satt i solen vilket var superskönt, men när jag kom hem var jag extremt röd och vit flammig på armarna igen och det kliade. Jag tar även blivit vädigt torr om läpparna på grund av antingen själva reaktionen av mandel och choklad eller så är det biverkningar av tabletterna.

Vissa allergoska reaktioner bara man får en gång, det behöver inte vara något återkommande. Dessutom är det ju så att allergi kan innefatta flera faktorer samtidigt, så det är svårt att kartlägga vad det beror på. Det kan vara att kroppen är nerkörd och så har man tex ätit mandel och kakaopulver i kombination och då får reaktion men är kroppen pigg och man äter samma kombination så kanske inget händer. Allergi är mystiskt!!!!!

Idag har jag inte låtit mina armar exoponerats av sol, får vila huden tills det har lagt sig. Är inte röd och vit flammig men det ser ut som att där finns några små utslag ändå, det kliar även i ansiktet. Men men, det är bara att vänta och se vad som händer!:D

                                                         
                                                                   Bild från google, sökord: Explosion

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker synd om dig. Ta lugnt!

2009-06-29 @ 17:30:32
Postat av: matilda

Sv: Snart är det dax för Frankrike!! :D

2009-06-29 @ 21:21:29
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Agek

jadå...det gick jättebra :D haft en bra dag? :D

2009-06-30 @ 10:55:07
URL: http://agek.blogg.se/
Postat av: matilda

Sv: Kan aldrig tänka mig att det visas på tv. Men det blir nice ändå! Hinner ju se riktiga touren också!

2009-06-30 @ 14:44:42
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: matilda

Sv: Haha, kommer nog gå rätt okej. Men jag kör inte för att vinna, kör för att få erfarenheter :)

2009-06-30 @ 16:22:34
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: matilda

Sv: Hehe, tackar!! :)

2009-07-01 @ 17:40:50
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej

2009-07-04 @ 21:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0