Det känns som om den skall smälla av!

RYGGEN!!!!
Sitter med smärtor i hela ryggen, det gör lite extra ont när jag andas, det kan även jämföras lite med kramp av något slag. Varje morgon när jag är ledig och kan sova länge så klarar jag inte det på grund av att det värker i hela ryggen. Däremot brukar jag inte ha några känningar på kvällarna. Förmodligen och förhoppningsvis är det bara som musklerna i ryggen är trötta. Har man suttit mycket en dag då kan det kännas i hela kroppen och just idag har det satt sig i ryggen.




Även när jag var vältränad hade jag ibland känningar i ryggen, och det tyder på att musklerna i ryggen blir trötta och med lite vila kan det gå över. Skulle inte det fungera är den bästa medicinen massage.

Jag har under hela mitt liv hållit på med sporter där jag fått snygg hållning, både i konståkning och balett men även aerobicen. Dessutom är jag lite svankig i mig själv, men det är bara snyggt tycker jag. Har man en bra hållning får man dessutom mindre problem senare i livet. Försök gå med rak rygg och säcka inte ihop, då kan ni må bra och vara utan smärtor och skador resten av livet.

Men tränar man mycket på hyfsat hög nivå, då får man acceptera att ha ont. Det finns ingen elitidrottare som inte har ont någonstans. Det är bara att bita ihop om man vill lyckas.

Det kan vara lite av den värken som sitter kvar som gör att min rygg är lite känslig fortfarande. Är glad över att jag har en hållning som jag både kan vara stolt över och dessutom ha stor användning för, annars hade min rygg smällt av för länge sen!

Sitter man ner mycket både när det gäller jobb och skola kan ryggen också bli trött. Det är viktigt att röra på sig emellanåt, vilket är ett stort misstag jag har gjort idag tyvärr. Det behöver man oavsett om man har en snygg hållning eller inte.

Satsa på snygg hållning! Du mår både bättre, det är snyggare och du bär upp kläder på ett helt annat sätt.
När jag har tid kommer jag lägga in lite tips på olika övningar man kan göra för att träna upp ryggen.

Ryggen är ett av våra viktigaste redskap, så ta väl hand om den och vårda den ömt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0