Hemma idag igen.... men tiden....????!!!!

Kommer aldrig att bli frisk. Förkylningen fortsätter utan att avta. Lyckades ta mig igenom gårdagens skoldag men var helt slut när jag kom hem. Hade många viktiga lektioner och kände att det kom till att bli tufft om jag missade dem. Men idag orkade jag inte, troligtvis blir det ingen skola imorgon heller då vi ska till en skog och orientera. Däremot så måste jag bli frisk tills på torsdag då jag skriver nationella i Engelska B (skrivuppgift). Därefter så är vi lediga på fredag då vi har studiedag.

Tänk att man kan bli anfådd bara för att vända huvudet ner mot golvet..... Har inte tid och vara sjuk!!!!! Har mycket som ska bli gjort innan sommarlovet och dessutom så har vi många veckor då vi bara har ordentliga lektioner halva veckan. Som den här veckan är det friluftsdag och studiedag, nästa vecka ska vi lyssna på projektarbetesredovisningar i två dagar (därmed är ordinarie lektioner inställda vilket är skönt i och för sig och det ska bli väldigt roligt att lyssna på vad treorna har gjort). Veckan därpå (vecka 19) är det väl kristihimmelsfärd då vi är lediga torsdag och fredag. Sedan är det vecka 20, 21 och 22 som är hela veckor och sedan så är det SOMMARLOV fredag vecka 23!!!!!! DET ÄR JU SNART!!!!

Under den här tiden som är kvar har jag:

TRE
nationellaprov i engelska B
TVÅ matteprov i matte D (varav det ena är nationella)
EN matteproblemlösningsuppgift som ska lösas i grupp under en lektion
TVÅ fysikprov i fysik A (varav det ena är nationella)
TRE arbeten i historia A (ett om medeltiden, ett annat muntligt om antiken och ett fördjupningsarbete)

OBS!!! Det går att plugga till nationella prov så de kräver minst lika mycket tid och arbete som alla andra prov!!!

Jag har även flera roliga grejer framför mig som jag verkligen ser framemot: två konfirmationer, fyra studenter, tävla - SM, och jobba lite!!:D:D:D:D

Hur ska tiden räcka till......???:) Men det lär jag få reda på.....!:P:)


                              

Kommentarer
Postat av: mimmi

en till sjukling, sitter också här och snuvar och hostar :) vill också träna!!



Vi klarar skolan, det känns hopplöst, men man tar sig igenom det :)

2010-04-27 @ 19:19:16
URL: http://mimmisofies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0