Kollektivtrafik är ett skämt!!!!

Igår skulle jag ta bussen till träningen. När jag kom till övre efter att ha suttit på bussen från Gislöv så stod inte min anslutningsbuss där den skulle, så jag fick fråga chauffören som jag precis åkt med om bussen redan kört. JAAA, får jag till svar!!!!! Dessa två bussar ska vänta på varandra. Dessutom är det ju inte mitt fel att den bussen som jag kom till övre med var två minuter sen. Så där stod jag! Det var bara att börja traska upp till Lillevång, vilket tar en god stund att gå. Var så fruktansvärt irriterad!!!!!

Idag på morgonen står jag på Övre och väntar på en annan anslutningsbuss! Klockan är tio över nio, den blir kvart över... och då ser jag att bussen som skulle gå kvart över ställdes in!!!!! Nästa kom inte förrän halv!!! Denna svensk blev ganska så lagom irriterad!!!!!! Min lektion började klockan 10 och med tanke på vägarbete så kom ju inte jag till att hinna fram i tid. Men som tur var så hann jag, fick powerwalka sträckan från bussen till skolan!:D

Men om vi nu ska vara miljövänliga och åka kollektivt då får ju bussarna och dess busschaufförer se till och göra sitt jobb!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0