Smått panik....

Har hört intervjuer med sex- och sjuåringar idag.... stackare! De ser SÅ framemot att få börja skolan och tycker att det ska bli SÅ kul att få lära sig nya saker. Än är de lyckligt ovetandes om vad som väntar dem. Jag kan inte säga att skolan är rolig utan snarare ett rent h*l*ete. Dock så har man väl själv också varit så dum en gång i tiden och sagt att det ska bli KUL att få börja skolan....
Men när det gäller skolan... inte kommer det bli bättre i framtiden ivarjefall...!

Istället för att packa skolväskan idag så har jag tränat!:D Ikväll blir det jobb:) Inte helt fel det heller om man jämför med att plugga.:)

Ha det gött!:)


Kommentarer
Postat av: Li

Skoltiden är nog olika för alla. Min egen skoltid kan jag säga var merparten bra. I lågstadiet hade jag världens bästa fröken som såg alla elever, vilket innebar även de som var bättre än genomsnittet. Under mellanstadiet var det inte lika kul, alla skulle vara exakt lika och lära sig exakt samma saker. Som tur var för mig så tvingade min mor mig att läsa mer än vad som var läxorna och förhörde mig dessutom på dem. Högstadiet var helt underbart! Om man bortser från att man var tonåring. Jag hade riktigt bra lärare och endast någon enstaka som var direkt usel. Våra lärare visade oss vem som bestämde och lockade oss hela tiden att lära oss mer. Gymnasiet tyckte jag INTE om, men det berodde i alla fall inte på skolan eller lärarna utan det faktum att jag gick i en klass med 25 tjejer. Universitetet i Lund var en höjdare, visserligen mycket plugg men jag känner att jag har nytta av det idag. Malmö Högskola och lärarutbildningen där var det värsta 1,5 året i mitt liv när det kommer till pluggande. Ingenting var roligt och lärarna var aldrig öppna för diskussion. Idag är jag tack och lov inte lärare, jag hade gärna velat, om jag sluppit kollegorna ;)

2011-08-22 @ 15:31:59
URL: http://li-amadeus.blogspot.com
Postat av: Mathilda

Jo, det är sant... Det är olika för alla:) men gymnasiet var pest och där ifrån är minnena starkast för mig:)

När det gäller Mah...är det hela högskolan som inte är bra eller endast lärarutbildningen? Har nämligen hittat en utbildning där, men får kolla upp allt än mer:)

2011-08-23 @ 01:18:57
URL: http://mathildanordborg.blogg.se/
Postat av: Li

Det är endast lärarutbildningen som är usel. Men det är lite olika vilken inriktning man väljer på lärarutbildningen. Tar man den som är för de lägre årskurserna plus förskola så är den fantastiskt bra, men om man går de som är för högstadiet och gymnasiet så är det uselt, så även om man läser endast pedagogik vilket Jonas och jag gjorde.

Jag har förstått att det är gymnasiet som varit mest jobbigt för dig, jag är dock imponerad att du redde ut det och dessutom med riktigt bra betyg =)

Andra som jag känner som har läst på Mah har varit nöjda. Min kompis läste på K3 och där var det till exempel jättebra, lika bra som i Lund tyckte hon =) Dock sade hon att studentlivet i Lund var bättre så det beror lite på om man vill ha det livat också =)

2011-08-23 @ 12:32:43
URL: http://li-amadeus.blogspot.com
Postat av: Mathilda

Är inne på ngn utbildning inom media för tillfället och har inte hittat ngt inom det i Lund. Däremot har jag hittat en utbildning i Malmö som för tillfället är

Intressant:P det varierar väldigt ofta:)

Men vi får se:)

Ja, betygen blev väl ganska okej:) men tur är det annars hade jag ångrat mig ngt enormt att jag valde nv:)

2011-08-23 @ 21:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0