Besök i Luleå!

I måndags flög vi upp till Luleå för att besköa universitetet. Universitetet stod för reskostnad och uppehälle. Bodde på ett litet vandrarhem med tre rum. Det var ca -15 grader på tisdagen, men solen var framme och det blåste inte så det kändes ändå behagligt:) Brunch blev det på Wayne's coffee och därefter tog vi oss till LTU. De höll minikurser under två dagar då vi kunde få inblick i några olika utbildningar. Det blev en minikurs som handlade om sjukgymnast, arbetsterapeut och sjuksköterska då sjukgymnast är mest intressant. På kvällen var det sittning med tre rätters och gyckel. Vi var fyra pers från min klass och de tre ville ha upp mig på scenen, så det blev jag och Emmy som tog oss i kragen för att representera skåne genom en liten gissningstävling om skånska ord!:P Det var faktiskt ganska kul men var sjukt nervös:P Ungefär 250 personer från hela landet var med på minikursen.

Igår skulle vi få frukost på LTU men de glömde hämta upp oss vid vandrarhemmet så vi fick ringa efter dem. Det medförde att vi fick äta frukost under minikursen som skulle dra igång efter frukosten. Rymdteknik blev det, Emmy är mycket itnresserad av den utbildningen så jag hände med på den. Dock så var det inget bra upplägg på den kursen så vi fick inte så stor inblick i den. Klockan 12 blev vi bjudna på lunch och därefter var dessa två dagar på LTU slut.

Inne i centrum placerade vi oss på ett fik med våra väskor och vid 4 bar det av till flygplatsen där det blev middag. Vi var på Arlanda 20 i åtta och flyget till Malmö skulle gå kl 20.00, dock var det försenat... 21:20 lyfte planet från Arlanda.

I det stora hela har vistelsen i Luleå varit jättebra och jättetrevlig. Dock så hade jag inte klarat av att plugga där uppe. Känns för långt upp. Men nu har jag känt på det:)

Har satt en gräns att som längst upp blir nog Göteborg då jag skall plugga. Men vi får se!:D

Nu blir det att återgå tilld et normala livet med plugg.
Ha det så fin fint!:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0